Åh..

Hemma från stallet, och från en mindre bra ridtur.. Åh blir så besviken, ofta det händer nu! I alla fall, många gånger nu det sista så har det blivit så att hästen inte lyssnar på mig när vi rider, och hon vill gärna gå sina egna vägar så jag får ta tygeln och göra volter hela tiden innan hon ger sig. Har givetvis en bra anledning, jag rider henne bara 2 ggr/vecka, och tyvärr är det bara den tiden som räcker till.
Aldrig ge sig, oavsett, för då upprepas det hela tiden och jag är noga med att inte göra det. Det är också jobbigt att man måste sitta och rycka i tygeln för att få en häst o stanna, det är inte det första man vill kanske haha. Idag t.ex, red som vanligt och hon gjorde väl sina trix, red på en lång väg och så viker hon av på en stig rakt upp i skogen, när inpå omöjligt att stanna hur mycket man än säger till, drar och försöker göra volter så blir det inte bra. Klart man blir arg och besviken när de drar emot hela tiden, men nu tänker jag ta chanserna och rida när jag kan för att få henne mjuk och lugn. Måste jobba med henne och lära mig hennes små knep ;)
Nej nog med det, snart ska jag möta upp Nicole som jag inte träffat på ett tag❤
Kram // e


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0