Clean for face

Tänkte lägga ut lite ansiktsprodukter som jag använder. Rengöring osv.. Använder krämer och smörjer in ganska ofta pga min känsliga och torra hud, haha. Här kommer lite i alla fall :
 
 
Detta är ansiktsprodukter som jag använder ibland, lite för sällan dock i och med att det gärna blir stressigt för mig innan skolan på morgonen ;) 
Dessa produkter är främst för att få ren hud och motverka finnar osv, hjälper faktiskt väldigt bra! 
Man köper den stora rosa tuben ihop med den gröna om jag minns rätt och då smörjer man först in krämen i den rosa tuben (cleanser) och tvättar sedan bort med varmt vatten. Efter det lägger man på den gröna, det är som en lotion typ för ansiktet. Jag brukar använda detta ibland innan jag sminkar mig och det funkar jättebra bara att vänta tills det torkat innan man lägger på sminket. Brukar också använda det innan jag lägger mig. 
Den lilla lila tuben är mer snabbläkande ifall man har en finne, så smörjer man på den så ska det hjälpa.
Starkt tips!
Finns att köpa på Åhléns
 
 
Detta är sminkborttagningsmedel jag använder, vart lite dålig att använda de på sista tiden men har inte sminkat mig så mycket heller. 
I alla fall, alla från NIVEA och den blåa flaskan är då för att ta bort mascara och så, aldrig använt ännu för använder nästan aldrig mascara i skolan. Sedan tvättar man bort det med vatten antar jag haha. 
Den vita stora "flaskan" används att rengöra hela ansiktet, även ta bort smink då. Då smörjer man in ansiktet och tvättar sedan bort med vatten som de andra. 
Sedan kan man även smörja in med den lilla tuben till höger som är en mjuk ansiktskräm efter man tvättat rent. 
Använder jag också innan smink ibland. Finns att köpa lite var som helst! 
 

Ibland har jag inte tid att göra detta men då brukar jag bara slänga på en mjuk lotion efter att jag duschat. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0